L'Ajuntament projecta passos de vianants elevats, pintar una vorera i reduir la velocitat a la carretera d'Esporles

La principal via de comunicació d'Establiments serà un poc més segura si l'Ajuntament de Palma i el Consell compleixem els acords arribats amb l'Associació de Veïns, que a les darreres setmanes ha mantingut un parell de reunions amb técnics de les dues institucions.
Es pintarà una vorera a la banda esquerra en direcció a Esporles i es col·locaran passos per a vianants elevats a la majoria de les parades d'autobús. Això obligarà als vehícles a circular a menys velocitat de la que ho fan habitualment.
Pel que fa la carretera de Puigpunyent, el Consell estudiarà reduir la velocitat màxima del trànsit de vehicles.

L’Ajuntament presenta una solució provisional de pas de vianants, llom d’ase, llums intermitents i senyalització de velocitat i d’obstacles, voravia pintada en trams (sense modificar sa cuneta), en la carretera d’Esporles, des de Sa Nostra fins Es Muntant.

- Passos de vianants elevats: Es Muntant, Es Rutló, carrer Antoni Borràs, Casal de Barri i Sa Nostra.

- Llom d’ase: abans del Muntant, Camí d’Es Forn d’Es Vidre, volta abans de l’Unitat de Salut (venint d’Es Muntant), Can Tiarrenou.

- Voravia pintada: en trams de la carretera, guanyant àrea a la carretera, a fi de facilitar i senyalitzar el pas (s’entén que provisionalment).

- Llums intermitents: Es Muntant, abans i després de la corba cantonada Camí del Delme.

- Senyalització de velocitat i d’obstacles: en cada punt de pas de vianants, llums intermitents i lloms d’ase.

- Limitació de velocitat a 40 km/h en cada pas de vianants elevat, llevat del d’Es Rutló que seria a 30 km/h.

Els tècnics reconeixen que la proposta és de caràcter provisional, donat la situació de crisis econòmica. Veuen possible que el Consell Insular (a qui correspon fer l’obra, per raons de competències legals, o al menys autoritzar-la i l’Ajuntament ho faria) estigui d’acord, cosa que agilitzaria les obres pertinents.

Tots d’acord en que la solució als problemes de transit i de circulació de vianants a la carretera d’Esporles, en el tram d’Establiments, és més complexa i també més cara, la qual cosa podria explicar les dificultats a l’hora de trobar despostes per part dels organismes competents (Consell Insular i Ajuntament de Palma).

Les propostes que avui presenten els tècnics de Mobilitat de l’Ajuntament de Palma, són un pal·liatiu a la situació, però també una manera de començar a intervenir la carretera d’Esporles, i amb aquest èmfasis és que els tres membres de l’Associació de Veïns allà presents hem donat suport, tot i advertint que s’ha de continuar treballant fins a donar-li una solució definitiva i assertiva a aquest problema que Establiments ho considera de urgent necessitat. En concret, plantejarem la necessitat d’intervenir també al primer tram del carrer Molí des Comte (què és també carretera), resoldre el drenatge de aigüesn pluvials de la carretera d’Esporles per amunt de Sa Nostra i estudiar solucions al trànsit de vianants pel tram de Son Berga, al qual la secció transversal de la carretera arriba a mínims (5,40 m).


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Programa d'activitats del grup excursionista Los Saltamontes d'Establiments